en.m.wikipedia.org
ScienceDirect: Difference between revisions
← Previous edit
Next edit →
ScienceDirect (edit)
Revision as of 14:41, 14 November 2018
847 BYTES ADDED
,  2 YEARS AGO
Added reference to news articles referencing sciencedirects review issues
== Background ==
ScienceDirect is operated by the Anglo-[[Netherlands|Dutch]] publisher [[Elsevier]]. It was launched in March 1997.<ref>{{cite web |url=http://partners.nytimes.com/library/cyber/euro/030497euro.html |title=Building the World's Largest Scientific Database |work=[[New York Times]] |date=4 March 1997 |accessdate=14 March 2014 |author=Giussani, Bruno}}</ref>
 
The quality of ScienceDirects review process was called into question in 2013 during a ScienceMagazine sting-investigation that showed ScienceDirect, along with multiple other online journal hosts, were willing to accept papers that under basic scrutiny should have been rejected.<ref>{{Cite journal|last=Bohannon|first=John|date=2013-10-04|title=Who's Afraid of Peer Review?|url=http://science.sciencemag.org/content/342/6154/60|journal=Science|language=en|volume=342|issue=6154|pages=60–65|doi=10.1126/science.342.6154.60|issn=0036-8075|pmid=24092725}}</ref><ref>{{Cite web|url=http://www.theguardian.com/higher-education-network/2013/oct/04/open-access-journals-fake-paper|title=Hundreds of open access journals accept fake science paper|last=Shaw|first=Claire|date=2013-10-04|website=the Guardian|language=en|access-date=2018-11-14}}</ref>
 
== See also ==
Anonymous user
86.142.140.150
Content is available under CC BY-SA 3.0 unless otherwise noted.
Privacy policy
Terms of Use
Desktop
HomeRandomNearbyLog inSettingsDonateAbout WikipediaDisclaimers