حسن خمینی از رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی انتقاد کرد

عکس: حسن خمینی از رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی انتقاد کرد / انتخابات ریاست جمهوری در ایران

آذربایجان، باکو، 2 خرداد، خبرگزاری" ترند " /
یک عضو دیگر خانواده آیت الله خمینی رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری را مورد انتقاد قرار داده است.
سید حسن خمینی، نوه آیت الله روح الله خمینی، رهبر سابق جمهوری اسلامی، در نامه ای به اکبر هاشمی رفسنجانی، تصمیم شورای نگهبان در رد صلاحیت او برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری را "خبر غیرقابل باور" خوانده است
این نامه در پی انتشار نامه زهرا مصطفوی، یکی از دختران آیت الله خمینی به رهبر جمهوری اسلامی انتشار می یابد که خواستار تغییر تصمیم شورای نگهبان در رد صلاحیت آقای رفسنجانی شده بود.
نامه حسن خمینی نیز مانند نامه خانم مصطفوی در وبسایت جماران منتشر شده که معمولا اخبار و گزارش های مربوط به خانواده آیت الله خمینی نیز در آن انتشار می یابد.
نوه آیت الله خمینی در نامه خود به آقای رفسنجانی نوشته است که عدم احراز صلاحیت او "دل همه علاقمندان به شما و بخش عظیمی از دلبستگان به امام عظیم الشان و دوستداران رهبر معظم انقلاب را به درد آورد."
در این نامه آمده است که اگرچه سابقه آقای رفسنجانی "از عوامل ارادت پیروان امام" به اوست اما این ارادت صرفا به خاطر "علاقه زاید الوصف" آیت الله خمینی و سوابق گذشته آقای رفسنجانی نیست "بلکه علاوه بر همه آنچه گفته شد و همگان می دانند، جنابعالی را از توانمندی هایی برخوردار یافتم که در کمتر کسی مشابه آن را می توان یافت."
آقای خمینی پس از شرحی از خصوصیات آقای رفسنجانی، گفته است که از رد صلاحیت او "چندان هم مکدر" نیست و خوشبینی بیشتری نسبت به آینده یافته است.
حسن خمینی، که تولیت آرامگاه آیت الله خمینی را برعهده دارد، یکی از علل خوشحالی خود را "اقبال عمومی خارج از توصیف" نسبت به آقای رفسنجانی عنوان کرده و با اظهار این نظر که این اقبال عمومی، ناشی از "اقبال به امام و ارزش های امام است" افزوده است که "روزهای گذشته، در میان زائران حرم امام، وقتی با اقبال بیش از ٩٠ درصد مردم نسبت به شما مواجه شدم، بر خود لرزیدم."
نوه آیت الله خمینی، از هاشمی رفسنجانی با عنوان "ملجا آمال یک ملت" و "نقطه کانونی امید ایشان" نام برده وگفته است که چنین موقعیتی، وظیفه سختی را بر دوش آقای رفسنجانی قرار می دهد.
در پایان این نامه آمده است که نام هاشمی رفسنجانی "ار این پس توام با امید به فردا، در حافظه مردم ایران نقشی برجسته خواهدیافت و همین است که نام شما را جاودانه می سازد. امید، سرمایه اصلی یک ملت است."
روز سه شنبه این هفته، وزارت کشور جمهوری اسلامی اسامی هشت نامزد مورد نظر شورای نگهبان برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری را منتشر کرد که در آن، نام اکبر هاشمی رفسنجانی دیده نمی شد.
آقای رفسنجانی به عنوان یکی از افراد نزدیک و مورد توجه آیت الله روح الله خمینی شهرت دارد و در زمان حکومت او، سمت های مهمی از جمله عضویت در شورای انقلاب، عضویت در کابینه، ریاست مجلس و نمایندگی آیت الله خمینی در شورای عالی دفاع در زمان جنگ با عراق را برعهده داشت.

آقای رفسنجانی، که در حال حاضر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو مجلس خبرگان رهبری است، پس از درگذشت آیت الله خمینی هم دو دوره رئیس جمهوری و تا چندی پیش، رئیس مجلس خبرگان رهبری بود.

Follow us on Twitter @TRENDNewsAgency