سفیر ایران در جمهوری آذربایجان حمله به مرقد جر‌بن‌عدی را محکوم کرد

 سفیر ایران در جمهوری آذربایجان حمله به مرقد جر‌بن‌عدی را محکوم کرد

آذربایجان، باکو، 16 اردیبهشت، خبرگزاری" ترند" /
سفیر ایران در جمهوری آذربایجان حمله به مرقد حجربن عدی را محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری ترند به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران ، محسن پاک آیین اقدام جنایتکارانه تروریست های مسلح در حمله به مرقد مطهر حجر بن عدی و تخریب ضریح و نبش قبر آن صحابی بزرگ پیامبر اسلام (ص) را محکوم کرد.
وی با اظهار تأسف و ابراز نگرانی شدید از هتک حرمت به مراقد و مقدسات مذهبی درکشور سوریه، این عمل را مغایر با قوانین و موازین بین المللی دانست و خواستار محکومیت این اقدام غیر انسانی و غیر اخلاقی از سوی کشورهای مسلمان و صلحدوست و سازمان ها و نهادهای بین المللی شد.
وی گفت کشورهائی که به نام دفاع از دموکراسی ، گروه های تروریستی را تجهیز کرده و در مقابل مردم سوریه قرار داده اند، باید پاسخگوی هتک حرمت به اماکن مقدسه بخصوص مرقد مطهر حجر بن عدی باشند. سفیر کشورمان همچنین اهتمام سازمانها و نهادهای بین المللی برای صیانت از بقاع متبرکه و اماکن مقدسه متعلق به ادیان الهی شد.
حجر بن عدی از سرداران سپاه امام امیرالمؤمنین(ع) بود که در سال 51 یا 53 هجری قمری به دست معاویه بن ابی سفیان به شهادت رسید. مرقد آن بزرگوار که زیارتگاه همه عاشقان اهل بیت نبوت و رسالت(ص) (از شیعه و سنی) بوده است، در منطقه مرجع عذرا در نزدیکی دمشق قرار دارد.