پاک آیین: ایران دولت سوريه را براي اصلاحات و اجابت خواسته مردم تشويق کرده است

 پاک آیین: ایران دولت سوريه را براي اصلاحات و اجابت خواسته مردم تشويق کرده است

آذربایجان، باکو، 6 خرداد، خبرگزاری" ترند " خبرنگار ت.جعفر اف/
محسن پاک آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری اذربایجان می گوید که ایران،از ابتداي شروع بحران سوريه معتقد بوده كه اين موضوع فقط راه حل سياسي دارد و براي همين دولت سوريه را براي ا صلاحات و اجابت خواسته مردم تشويق نموده است.
پاک ایین در گفتگو با خبرگزاری ترند گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره براي ساختن و آبادي سوريه تلاش نموده است و در بحران اخير نيز در حالي كه بعضي از كشورها از گروههای غیر قانونی و مسلح حمایت می کردند جمهوري اسلامي ايران به طور مرتب اقدام به ارسال مواد دارويي، غذايي، سوخت و آرد جهت كاهش فشارهاي معيشتي مردم سوريه نمود.

پاک آیین گفت: برخي از كشورهايي كه از ابتدا از گروههاي مسلح و غير قانوني حمایت می کردند بدون شك در برابر افكار عمومي سوريه و جهان مسئول هستند و بايد در مقابل اقدامات خود پاسخگو باشند.
پاک آیین با اعلام اینکه بايد از این کشورها خواسته شود كه به جاي ارسال سلاح اقدام به كمك به بازسازي سوريه نمايند گفت: حمايت برخي كشورها از گروههاي افراطي خطرات و تهديدات زيادي براي توسعه گرايي و تهديد صلح و ثبات و امنيت ملل منطقه دارد.
سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با اعلام اینکه نشست دوستان سوریه به ابتکار ایران در تاریخ 29 ماه می در تهران برگزار می گردد گفت: اين نشست در راستاي دو نشست موفق قبلي در خصوص سوريه در تهران مي باشد و مي تواند همفكري و هماهنگي بين كشورهاي دوست واقعي مردم سوريه براي كمك به اين كشور جهت خروج از بحران را افزايش دهد.
سفیر گفت: حضور كشورها و سازمان هاي بين المللي در تهران علاوه بر اينكه نشان از اين دارد كه افكار عمومي جهان براي كمك به راه حل سياسي بحران سوريه بيش از پيش مصمم است بر نقش بين المللي جمهوري اسلامي ايران نيز تاكيد دارد.
پاک آیین افزود: نقش جمهوري اسلامي ايران براي حل و فصل بحران سوريه بر اساس راه حل سياسي همواره مهم بوده است و طرح جمهوري اسلامي ايران براي حل این بحران، حاکی از علاقه جمهوري اسلامي ايران به خاتمه بحران می باشد.
سفیر نسبت به دستاوردهاي اين نشست به خصوص ا ينكه بتواند راه حل عملي براي خروج از بحران ارائه نمايد، ابراز اميدواری کرد.

گفتنی است بر اساس گزارش رسانه های داخلی ایران قرار است در نشست دوستان سوریه در تهران حدود 40 کشور شرکت کند. همچنین قرار است در این نشست نمازیندگانی از سازمانها و تشکلهای بین المللی نیز حضور داشته باشد.