Media

AUGSEPNOV
21
201220132014
22 captures
09 Sep 2013 - 27 Feb 2021
About this capture
Saturday, 21 September 2013

Beta Version
বাংলা
Headlines
25 held while intruding into India Saturday morning
Syria chemical weapon data probed
Loading...
Loading...
Print
Wed, 04 Sep, 2013 03:06:32 PM
Egypt bans four TV networks
Natunbarta Desk
Cairo: The Egyptian government has shut another four pro-Islamist TV networks, including Al Jazeera, which was the first to report deaths during the police crackdown on supporters of ousted President Mohammed Morsi on 16 August. At the time, the authorities accused Al Jazeera of siding with Morsi’s Muslim Brotherhood, reports Voice of Russia.
 
According to the VoR correspondent in Cairo Natalya Gumeniuk, the Cairo Press Centre has stopped granting accreditation to foreign journalists and banned the import of television equipment into the country.
 
At the same time, dozens of foreign news crews continue to work more or less freely and without formal accreditation in Egypt.
 
The administrative court ruling Tuesday includes the Ahrar 25 network operated by the Brotherhood, as well as the pro-Islamist Al-Quds and Al-Yarmuk channels.
 
Aljazeera reported the court had placed restrictions on it and said Aljazeera was “broadcasting without a license.” The station says it was granted a license in April.
 
Aljazeera Direct played a jingle Tuesday on its airwaves, amid an abbreviated news schedule, calling for the “victory of Islam and the defeat of secularism.”
 
Three Islamist-oriented satellite channels banned by the court Tuesday have been off the air since former President Mohamed Morsi was ousted on July 3.
 
Officials of Egypt's military-installed interim government have complained Aljazeera and several other media organizations have been broadcasting “biased” information."
 
Al Jazeera denies the charge, though critics say it has shown a trend toward having a higher proportion of Muslim Brotherhood guests on its shows.
 
Veteran Egyptian editor and publisher Hisham Kassem said that despite Aljazeera's “clear support for one (Egyptian) party against the other,” he does not think there was sufficient reason to stop it from broadcasting.
 
While he generally opposes restrictions on the press, he believes that there are situations, as in Sri Lanka, Kosovo and Rwanda, where in the past curbs have been warranted due to media inciting violence.
 
“I do accept that incitement has to be punishable by jail, and in that I bring up the case of Rwanda or Kosovo or Sri Lanka, where there was clear incitement," Kassem said. "If you call somebody a dog, then that can be libel and punishable by a fine. But if you say, 'go out there,' and say, 'kill the men and rape the women', then that is incitement and you should be imprisoned for it.”
 
natunbarta/EK
TagsEgyptTV NetworksPro-Islamist TVAl JazeeraMohammed MorsiMuslim Brotherhood
More News Headlines
Latest Headlines


Copyright © 2013
All rights reserved
Editor : Sarder Farid Ahmad
Executive Editor : Ekram Kabir
46 Kazi Nazrul Islam Avenue, Karwan bazar
Dhaka 1215, Bangladesh
Phone : +8801777681575
E-mail : info@natunbarta.com
Developed by : orangebd
HomeNationalPoliticsDefence and StrategyBusiness and FinanceSportsDistrictsWorldEntertainmentLifestyleSi-techHealth
EducationMediaEnvironmentArts and LiteratureEditorialOpinionInterview