دسترسی به اطلاعات

اطلاعاتی که نحوه تأثیرگذاری قوانین و خط‌مشی‌ها بر کاربران اینترنت
و جریان اطلاعات آنلاین را توضیح می‌دهد.

مرور گزارش‌های کنونی

آخرین اخبار

  • تعداد درخواست‌های دولتی برای اطلاعات کاربری در طول سه سال دوبرابر شده است

    ۲۳ آبان ۱۳۹۲ ه‍.ش.، ساعت ۰:۰۰

    در سالی که نظارت دولتی در صدر خبرها قرار داشته است، امروز برای هشتمین بار گزارش شفاف‌سازی‌مان را به‌روزرسانی می‌کنیم. از وقتی که اشتراک گذاشتن این ارقام را با شما در سال ۲۰۱۰ شروع کردیم، درخواست‌های دولت‌ها برای اطلاعات کاربری بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. این افزایش به این دلیل است که استفاده از خدماتمان رو به افزایش است و همچنین به این دلیل است که نسبت به گذشته، دولت‌های بیشتری درخواست اطلاعات کاربری را داشته‌اند. این ارقام فقط شامل درخواست‌هایی می‌شود که ما مجاز به انتشار آنها هستیم.

  • دادخواستی برای شفافیت بیشتر

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ ه‍.ش.، ساعت ۰:۰۰

    امروز دادخواست تجدیدنظرشده‌ای [PDF] را به دادگاه نظارت بر اطلاعات خارجی ایالات متحده ارائه دادیم. این دادخواست درخواست‌هایی را منعکس می‌کند که اوایل امسال طی نامه‌ای توسط گروه‌های آزادی‌های مدنی و صنعتی ما به کنگره و رئيس جمهور ارائه شدند. به این معنی که، Google اجازه دارد آمار مشروح انواع درخواست‌های امنیت ملی را (در صورت وجود) که تحت قانون نظارت بر اطلاعات خارجی، ازجمله بخش ۷۰۲، دریافت می‌کنیم منتشر کند. با در نظر گرفتن در خطر بودن مسائل مهم خط‌مشی عمومی، همچنین از دادگاه درخواست کردیم تا رسیدگی به پرونده را به صورت عمومی و نه در پشت درهای بسته برگزار کند. اکنون زمان شفافیت بیشتر فرا رسیده است.

  • تبدیل وب به مکانی امن‌تر

    ۴ خرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش.، ساعت ۱۵:۲۰

    ما اخیراً بخش جدیدی را در گزارش شفاف‌سازی‌مان راه‌اندازی کرده‌ایم که منابع حملات فیشینگ و بدافزار را مشخص می‌کند. اکنون می‌توانید ببینید چند نفر اخطارهای مرور ایمن را هر هفته دریافت می‌کنند، سایت‌های خطرناک سراسر دنیا در کجا میزبانی می‌شوند، پس از پاک کردن بدافزار از سایت‌ها توسط مالکان با چه سرعتی این سایت‌ها دوباره آلوده می‌شوند، و نکات ریز دیگری که در معرض دید عموم قرار داده‌ایم.

گزارش‌های دیگر

چندین شرکت دیگر اطلاعات مربوط به درخواست‌های دولتی را افشا می‌کنند، از جمله: