لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ تهران ۱۹:۳۲

خبرخوان

«شوش به خاطر اعتراض‌های کارگران نیشکر هفت تپه تعطیل شده است»

راضی نوری، نماینده مجلس از شوش، گفت که شهر شوش به خاطر اعتراض‌های کارگران نیشکر هفت‌تپه به تعطیلی کشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، او با انتقاد از وزیر کار نسبت به آنچه اتخاذ سیاست منفعلانه در مقابل اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه نامید، افزود حدود یک ماه است که از اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه می‌گذرد.

راضی نوری با اعلام این که سه ماه دستمزد کارگران پرداخت نشده است،‌ گفت آنها حتی در مورد تمدید دفترچه‌های بیمه خود با مشکل مواجه هستند.

کارگران نیشکر هفت‌تپه خواستار دریافت دستمزدهای معوقه، لغو مالکیت خصوصی شرکت و بازگشت به کار همکاران اخراجی خود هستند.

شرکت نیشکر هفت‌تپه پس از واگذاری به بخش خصوصی در زمستان سال ۹۴ با مشکلات اقتصادی مواجه شده که تاخیر چند ماهه در پرداخت دستمزد و مزایای کارگران از نشانه‌های آن است.

مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان

پادشاه عربستان: ایران به سیاست توسعه‌طلبانه خود پایان دهد

ملک سلمان، پادشاه عربستان

به دنبال اعتراضات خشونت‌آمیز خیابانی در ایران، ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، از سران جمهوری اسلامی خواست از ایدئولوژی توسعه‌طلبانه‌ خود که به «مردم ایران آسیب رسانده است»، دست بردارند.

بر اساس گزارش وزارت خارجه عربستان، ملک سلمان به شورای مشورتی این کشور گفت: «امیدواریم که حکومت ایران جانب خرد را بگیرد و دریابد که هیچ راهی برای غلبه بر جبهه بین‌المللی که مخالف رفتارهای این کشور است وجود ندارد، مگر آن که اندیشه مخرب توسعه‌طلبی را که به مردم خود آسیب رسانده است، رها کند».

ایران در روزهای اخیر صحنه اعتراضات خشونت‌آمیزی بود که به کشته شدن بیش از صد نفر انجامیده است. اعتراضات در واکنش به گران شدن بنزین آغاز شد، اما به سرعت حکومت جمهوری اسلامی را نشانه گرفت.

خشم چین از تصویب لایحه حقوق بشر هنگ‌کنگ در سنای آمریکا

تصویب لایحه‌ای در سنای آمریکا پیرامون موضوع حقوق بشر در هنگ‌کنگ، خشم دولت پکن را برانگیخته است.

سنای آمریکا با تصویب لایحه‌ای در حمایت از حقوق بشر و دموکراسی در هنگ‌کنگ و تهدید وضعیت ویژه استقلال این منطقه توسط چین، تدابیری اتخاذ کرده‌اند که می‌تواند فروش گاز اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و هر تجهیزاتی را که نیروهای امنیتی علیه معترضان استفاده می‌کنند ممنوع کند.

اعتراضات هنگ‌کنگ طی شش ماه گذشته از مخالفت با استرداد مجرمان به چین آغاز شد و سپس طیف وسیعی از مطالبات را در بر گرفت.

چین می‌گوید دولت آمریکا و دیپلمات‌های این کشور پشت اعتراضات هنگ‌کنگ هستند و تهدید به توسل به زور علیه معترضان کرده است.

بعد از تصویب لایحه سنا، وزارت خارجه چین، در غیاب سفیر، کاردار سفارت آمریکا در پکن را احضار کرده و از دولت دونالد ترامپ خواست با وتو کردن این اقدام، مانع از تبدیل آن به قانون شود.

وزارت خارجه چین تهدید کرده است اگر دولت آمریکا چنین نکند، دولت پکن تدابیر قدرتمندی برای مقابله با این قانون اتخاذ خواهد کرد و مسئولیت عواقب آن بر عهده آمریکا خواهد بود.

کاردار سفارت آمریکا در پکن گفته است ایالات متحده با «نگرانی شدید» تحولات هنگ‌کنگ را نظاره می‌کند.

چین به تصویب لایحه‌ای مشابه توسط مجلس نمایندگان آمریکا در ماه گذشته نیز واکنش سختی نشان داده بود که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد علیه مقامات چینی و هنگ‌کنگی که مرتکب نقض حقوق بشر می‌شوند، تحریم‌هایی اعمال کند.

کامیل احمدی، پژوهشگر ایرانی‌بریتانیایی، با قرار وثیقه آزاد شد

کامیل احمدی، پژوهشگر کُرد ایرانی‌بریتانیایی، روز دوشنبه، ۲۷ آبان، پس از حدود صد روز بازداشت موقت با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

این خبر را شبکه حقوق بشر کردستان روز چهارشنبه، ۲۹ آبان‌ماه، منتشر کرد.


کامیل احمدی، متولد مهاباد و ساکن تهران است و بیستم مرداد سال جاری در خانه‌اش در تهران بازداشت شد.

وی در سال‌های اخیر پژوهش‌هایی با موضوعات «کودک‌همسری»، «ازدواج سفید» و «ختنه زنان» در ایران انجام داده بود.

افت بیش از ۱۱ درصدی صادرات غیرنفتی ایران

خبرگزاری فارس با استناد به آمارهای گمرکی گزارش داده است صادرات غیرنفتی ایران در هفت ماه سال جاری خورشیدی با ۱۱.۳۲ درصد کاهش نسبت به دور مشابه پارسال به ۲۷ میلیارد و ۵۲۲ میلیون دلار رسیده است.

واردات کشور نیز با افتی بالای ۵ درصد به ۲۶ میلیارد و ۵۸۶ میلیون دلار رسیده است.

بدین ترتیب، اگرچه صادرات غیرنفتی کشور کاهش داشته، اما تراز تجاری غیرنفتی کشور حدود یک میلیارد دلار به نفع ایران بوده است.

کشورهای عمده مقصد کالاهای ایرانی چین، عراق، امارات، ترکیه و افغانستان بوده است.

این گزارش اشاره‌ای به تغییرات صادرات ایران با این کشورها نکرده، اما جزئیات آمارهای هفت ماه پارسال نشان از افت صادرات جمهوری اسلامی به این کشورها دارد، خصوصا میزان فروش کالای ایرانی به امارات نصف شده است.

بزرگترین صادرکننده‌های کالا به ایران نیز چین، امارات، ترکیه، هند و آلمان بوده‌اند.

پارسال ایران ۱۰۷ میلیارد دلار صادرات داشت که ۶۰ میلیارد دلار آن نفت و محصولات نفتی بود. سال جاری صادرات نفت ایران به شدت کاهش یافته و در ماه‌های اخیر به زیر ۳۰۰ هزار بشکه در روز سقوط کرده است. قبل از تحریم‌ها ایران روزانه ۲.۵ میلیون بشکه صادرات نفت داشت.

بازداشت ۳۹ پناهجوی ایرانی در سواحل جنوبی بریتانیا

گارد ساحلی بریتانیا ۳۹ پناهجوی غیرقانونی ایرانی را که با چهار قایق به سواحل دریایی «دوور» در جنوب شرق کشور وارد شده بودند، بازداشت کرد.

این قایق‌ها در فواصل زمانی مختلف، طی بامداد یکشنبه وارد سواحل «دوور» شده و همه افراد پناهجوی بازداشتی گفته‌اند شهروند ایران هستند.

سخنگوی وزارت کشور بریتانیا با اعلام این خبر گفته است گذشتن از کانال مانش با قایق‌های کوچک بسیار خطرناک است و هر کس چنین مسیری در پیش بگیرد، زندگی خود و عزیزانش را به خطر می‌اندازد.

پناهجویان ایرانی‌ به صورت قاچاقی از طریق کانال مانش که کوتاهترین مسیر میان فرانسه و بریتانیا است، به سواحل انگلستان می‌آیند.

روزنامه گاردین اواخر ماه گذشته میلادی (۲۰ روز پیش) گزارش داده بود طی ماه‌های اوت و سپتامبر ۲۷۳ پناهجوی ایرانی در مراکز ثبت پناهجویان در بندر کاله فرانسه پذیرش شده‌اند. کانال مانش بین این بندر و دوور واقع شده است. بسیاری از ایرانی‌ها از این بندر فرانسوی به سوی بریتانیا می‌آیند.

اواسط مرداد ماه نیز بریتانیا اعلام کرد که ۵۰ مهاجر ایرانی و عراقی حین ورود غیرقانونی به سواحل این کشور بازداشت شدند.

سوئد تحقیقات پیرامون اتهامات جولیان آسانژ را لغو کرد

دادستانی سوئد اعلام کرد تحقیقات پیرامون اتهام تجاوز جنسی جولیان آسانژ بنیانگذاری ویکی‌لیکس را لغو کرده است.

این تصمیم بعد از حکم دادگاه سوئد در ۲۹ اردیبهشت امسال مبنی بر «مختومه شدن» اتهام تجاوز جنسی آسانژ گرفته شده است.

آن زمان دادگاه سوئد حکم داده بود که آسانژ نباید بر اساس این اتهام بازداشت شود.

اوا ماری پرسون معاون دادستانی سوئد دوشنبه اعلام کرد که تصمیم به توقف تحقیقات درباره اتهام تجاوز جنسی آسانژ گرفته است.

جولیان آسانژ هفت سال پیش که پرونده‌ای درباره تجاوز جنسی در سوئد داشت، برای پرهیز از استرداد به سوئد، به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد.

با این حال، چند ماه پیش دولت اکوادور پناهندگی او را لغو کرد. در پی آن، دستگاه قضایی بریتانیا آسانژ را به جرم گریختن هنگام آزادی به قید وثیقه، به ۵۰ هفته زندان محکوم کرد.

آسانژ که استرالیایی ا‌ست همچنین با خطر استرداد به آمریکا مواجه است و هنگام متهم شدن به تجاوز جنسی نیز گفته بود این اتهام تلاشی برای بازداشت و استرداد وی به آمریکا است.

وی در آمریکا به خاطر افشاگری‌های وبسایت ویکی لیکس، یک پرونده قضایی دارد و در صورت محاکمه، او ممکن است به مجازات سنگینی محکوم شود.

واکنش‌های جهانی به تصمیم آمریکا در رابطه با شهرک‌سازی اسرائیل

تصمیم آمریکا برای حمایت از حق اسرائیل برای شهرک‌سازی در کرانه باختری، با واکنشهای بین‌المللی مواجه شده است.

دولت ایالات متحده روز دوشنبه ۲۷ آبان‌ ماه اعلام کرد که از این پس وجود شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری را نقض قوانین بین‌المللی نمی‌داند.

روسیه با محکوم کردن این تصمیم اعلام کرد موضع جدید آمریکا بر خلاف موازین حقوقی حل مناقشه اسرائیل و فلسطین است.

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانه‌ای گفته است این موضع آمریکا خلاف قوانین بین‌المللی است و به تنش‌ها در منطقه دامن خواهد زد.

اتحادیه اروپا نیز در واکنش به موضع اخیر آمریکا اعلام کرده است که شهرک‌سازی یهودی در کرانه باختری غیرقانونی است و چشم‌انداز صلح پایدار در این منطقه را از بین می‌برد.

فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است، اتحادیه اروپا از اسرائیل می‌خواهد طبق تعهدات خود به عنوان قدرتی که این منطقه را (در سال ۱۹۶۷) اشغال کرده، شهرک‌سازی را متوقف کند.

وزیر خارجه ترکیه نیز تصمیم آمریکا را «غیرقانونی و بی‌اعتبار» خوانده و با انتشار توئیتی گفته است هیچ کشوری بالاتر از قوانین بین‌المللی نیست.

تصمیم جدید آمریکا که چرخشی چهل ساله در ارتباط با موضع واشنگتن در قبال شهرک‌سازی یهودی در کرانه باختری عنوان شده، با استقبال اسرائیل و محکومیت شدید فلسطینی‌ها مواجه شده است.

بازداشت عبدالرضا داوری به اتهام «ارتباط با آمدنیوز»

خبرگزاری مهر گزارش داده است که عبدالرضا داوری بازداشت شده است.

علت بازداشت آقای داوری «ارتباط با پرونده آمدنیوز» اعلام شده است. خبر بازداشت او دیروز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

بر اساس این گزارش آقای داوری توسط «یکی از ضابطان قوه قضاییه» بازداشت شده است. سازمان اطلاعات سپاه پاسداران مسئول پرونده آمدنیوز است.

آقای داوری در توییتر نیز فعال بود. او در آخرین توییتی که منتشر کرده، با اشاره به ادعای سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضاییه ایران مبنی بر بازداشت رسول دانیال‌زاده، نوشت که «رسول دانیال‌زاده بازداشت نیست. او امروز [یک‌شنبه، ۲۶ آبان] جلساتش با محمد رویانیان و برخی شرکا را در خیابان جردن برگزار کرد».

او نوشت «فیلم این دیدارها موجود است» و وعده داد که این فیلم «پس از رفع محدودیت اینترنت منتشر می‌شوند». با این حال یک روز پس از این توییت، خبر بازداشت او منتشر شد.

عبدالرضا داوری که از فعالان رسانه‌ای نزدیک به محمود احمدی‌نژاد است، پیش از این به اتهام «توهین به رهبر جمهوری اسلامی» به دو سال حبس محکوم شد. او از خرداد ۹۶ تا شهریور ۹۷ به مدت ۱۵ ماه در زندان بود.

رجوع امیر حکمتی، زندانی سابق در ایران، به دادگاه برای دریافت غرامت

امیر میرزایی حکمتی

امیر میرزایی حکمتی، تفنگدار دریایی سابق آمریکایی که به اتهام جاسوسی در ایران زندانی شده بود، به دنبال دریافت غرامت از صندوقی است که برای قربانیان تروریسم دولتی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اسکات گیلبرت، وکیل، می‌گوید که او روز دوشنبه به نمایندگی از امیر حکمتی در دادگاه فدرال در این زمینه طرح دعوی کرده است.

امیر حکمتی در ایالات آریزونا متولد و در میشیگان بزرگ شد. او در مرداد ۱۳۹۰ در حالی که، به گفته خود، برای ديدار با مادربزرگش به ايران سفر کرده بود به اتهام جاسوسی برای آمريکا بازداشت و به اعدام محکوم شد اما در سال ۲۰۱۶ طی یک مبادله زندانی‌ها آزاد شد.

امير حکمتی می‌گوید که طی دوران حبسش در ایران شکنجه شده است و یک قاضی فدرال در سال ۲۰۱۷ حکم داد که ایران باید به حکمتی ۶۳٫۵ میلیون دلار غرامت بپردازد.

اسکات گیلبرت، وکیل آقای حکمتی، می‌گوید که صندوق قربانیان تروریسم دولتی از پرداخت غرامت به آقای حکمتی خودداری کرده است.

وزارت دادگستری ایالات متحده در ماه اکتبر اعلام کرد که پرداخت این غرامت را به حالت تعلیق درآورده و از مدیر صندوق خواسته است در مورد واجد شرایط بودن امیر حکمتی بررسی دوباره انجام دهد. وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه از اظهارنظر دربارهٔ دادخواست امیر حکمتی خودداری کرد.

پلیس حلقه محاصره دانشگاه هنگ‌کنگ را تنگ‌تر کرد

یکی از معترضان ضددولتی در جلوی دانشگاه پلی‌تکنیک هنگ کنگ

روز سه‌شنبه اعلام شد که در آخرین سنگرهای معترضان دانشگاه هنگ‌کنگ حدود صد معترض در محاصره پلیس باقی مانده‌اند و این معترضان اکنون با کمبود مواد غذایی مواجه‌اند.

بست نشستن معترضان در دانشگاه هنگ‌کنگ وارد سومین روز خود شده است و نیروهای پلیس دانشگاه را محاصره کرده و هرکسی که محوطه دانشگاه را ترک می‌کند دستگیر می‌کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، کری لم، رئیس امور اجرایی منطقه ویژه هنگ‌کنگ، گفت که اکنون «۶۰۰ نفر از دانشگاه پلی‌تکنیک هنگ‌کنگ خارج شده‌اند که ۲۰۰ نفر از آنها زیر ۱۸ سال هستند.»

پلیس ضرب‌الاجل داده بود که اگر دانشجویان این دانشگاه را ترک نکنند، وارد عمل خواهد شد.

اعتراض‌های هنگ‌کنگ اواخر اردیبهشت امسال، ابتدا در اعتراض به پیش‌نویس لایحه استرداد با چین، آغاز شد اما اهداف آن در طول ماه‌های گذشته تغییر ماهیت یافت و مطالبات بیشتری را شامل شد.

تظاهرات در هنگ‌کنگ از هفته گذشته و بعد از زخمی شدن شدید یک دانشجو و سپس مرگ او در مقابله خشونت‌بار پلیس، تشدید شده است.

آمریکا از دولت چین خواسته است با احترام به تعهداتش بر اساس بیانیه مشترک آمریکا و چین، آزادی‌های مدنی مردم هنگ‌کنگ را رعایت کرده و معترضان بازداشتی را آزاد کند.

ادعای سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر شناسایی ارسال‌کنندگان ویدئوهای اعتراضات به خارج

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه، روز سه‌شنبه مدعی شد افرادی که از اعتراضات اخیر در ایران ویدئو تهیه کرده و برای «شبکه‌های بیگانه و دشمن» ارسال می‌کردند، شناسایی شده‌اند.

به گزارش وب‌سایت رسمی قوه قضاییه، میزان، آقای اسماعیلی روز سه‌شنبه، ۲۸ آبان در یک نشست خبری گفت که قوه قضاییه جمهوری اسلامی مقابل کسانی که اموال عمومی را «غارت یا تخریب» می‌کنند، سیاست «سزاگرایانه» اتخاذ می‌کند.

وی با بیان این که «هر فرد با توجه به اعمالش به سزای آن می‌رسد»، از مردم خواست «صف» خود را از افرادی که آنها را «آشوبگر» نامید، جدا کنند و آنها را به «مراجع امنیتی و انتظامی و دستگاه قضایی» معرفی کنند.

این مقام قضایی همچنین بار دیگر مدعی شد که «یکایک» این افراد که «جمع زیادی» هم هستند «شناسایی» شده‌اند و با «کمک مردم»، سایر آنها نیز شناسایی می‌شوند.

اعتراضات روزهای اخیر در نقاط مختلف ایران که بدنبال افزایش قیمت بنزین رخ داد، تاکنون ده‌ها کشته و صدها زخمی برجا گذاشته است.

سخنگوی قوه قضاییه ایران در بخش دیگری از اظهاراتش، گفته ابراهیم رئیسی، رئیس این نهاد با «اصل درخواست دولت» برای افزایش قیمت بنزین موافق بود، اما اجرای موفق آن را «نیازمند تمهیدات مقدماتی» می‌دانست.

به گفته اسماعیلی، در صورت اجرای این تمهیدات، «شاهد حوادث اخیر نبودیم.»

وی درباره قطع اینترنت در ایران، از قوه قضائیه ایران سلب مسئولیت کرده و افزوده که «تصمیم امنیت ملی کشور بود و تدابیر بعدی هم با همان مرجع خواهد بود.»

اسماعیلی همچنین درباره تعطیلی اینترنت گفت: «دما مدعی‌ایم تصمیم دیرهنگام اجرا شد و اگر قدری زودتر اجرا میشد حوادث اخیر کمتر رخ می داد.»

مقام‌های جمهوری اسلامی با قطع اینترنت، راه خروج اطلاعات از کشور را بسته‌اند و در سکوت خبری در حال سرکوب معترضان هستند.

رزمایش نیروی زمینی ارتش در شمال‌غرب ایران

بنا بر گزارش‌ها از ایران ارتش یک رزمایش زمینی در منطقه شمال‌غرب کشور آغاز کرده‌است.

این رزمایش «ذوالفقار ولایت ۹۸» نام دارد و توسط تیپ‌های ۴۰ و ۴۱، پهپاد، تیپ ۳۲۱ متحرک هجومی، یگان مهندسی نیروی زمینی ارتش و هلیکوپترهای نیروی زمینی در حال انجام است.

رسانه‌های داخلی ایران خبر انجام این رزمایش را بازتاب داده‌اند، هرچند جزئیات چندانی در مورد آن ارائه نکرده‌اند.

شماری از رسانه‌ها عصر دوشنبه خبر از آغاز رزمایش داده بودند در حالی‌که خبرگزاری ایسنا و برخی دیگر صبح سه‌شنبه از آغاز رزمایش خبر داده‌اند.

این رزمایش در «دو مرحله تک شبانه و روزانه» انجام می‌شود.

مشخص نیست این رزمایش از گذشته برنامه‌ریزی شده بود یا نه.

از واپسین رزمایش ارتش ایران در شمال‌غرب ایران تنها چند هفته می‌گذرد.

نیروی زمینی ارتش اواسط مهر ماه در آستانه آغاز عملیات ارتش ترکیه در شمال‌شرق سوریه، از برگزاری یک رزمایش «غیر‌مترقبه» در شمال‌غرب ایران خبر داده بود.

در آن زمان نیز ارتش به دلیل برگزاری این رزمایش «غیر‌مترقبه» اشاره نکرده بود.

دبیرکل سازمان ملل با نگرانی گزارش‌ها درباره اعتراضات ایران را دنبال می‌کند

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد

سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، روز دوشنبه گفته است که او «با نگرانی» گزارش‌ها درباره اعتراضات در ایران را دنبال می‌کند.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در پاسخ به پرسشی در خصوص تحولات ایران و لبنان گفته است: در خصوص ایران، دبیرکل سازمان ملل متحد با نگرانی تحولات جاری در ایران را به ویژه درگیری‌ها بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در آخر هفته را پیگیری می‌کند.

او اضافه کرده است: دبیرکل سازمان ملل همچنین از جان باختن افراد در جریان (این اعتراضات) بسیار غمگین و ناراحت شد.

سخنگوی دبیرکل سازمان در خصوص بستن راه‌ها در لبنان گفته است: آنتونیو گوترش در ماه اکتبر از همه طرف‌های درگیری خواست ضمن اجتناب از خشونت از اماکن شهری محافظت کنند.

کره جنوبی تائید کرد دو شهروند و شناور این کشور در دست حوثی‌ها هستند

پرچم کره جنوبی

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای گفته است دو شناور و یک دکل که حامل ۲ شهروند کره‌ای و ۱۴ خدمه دیگر بودند، توسط حوثی‌ها در ۱۵ مایلی جزیره کمران متوقف شده و به بندری در حدیده انتقال یافته‌اند.

تائیدیه سئول پس از انتشار بیانیه ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی‌ست که گفته بود حوثی‌ها شناوری را که تجهیزات حفاری یک شرکت کره جنوبی را بکسل کرده بود در آب‌های دریای سرخ توقیف کرده‌اند.‎

وزارت خارجه کره جنوبی روز سه‌شنبه ۲۸ آبان تائید کرده است که بامداد روز دوشنبه سه شناور -دو قایق یدک‌کش و یک دکل حفاری- را در نزدیکی جزیره کمران گرفته‌اند.

جزیره کمران بزرگ‌ترین جزیره یمن در دریای سرخ است.

به گفته سئول شناورها و خدمه به بندری در حدیده منتقل شده‌اند و «همگی در سلامت هستند».

سئول گفته این شناورها از عربستان راهی سومالی بودند؛ یکی از یدک‌کش‌ها و دکل متعلق به شرکت وونگ‌جین هستند. یدک‌کش دیگر متعلق به عربستان و در اختیار یک شرکت اماراتی بود.

وزارت خارجه کره جنوبی گفته مقام‌های این کشور نخست از طریق پیامکی که یکی از کره‌ای‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی فرستاده بود از واقعه خبردار شده‌اند.

سئول همچنین گفته یک ناوشکن این کشور که برای مقابله با دزدی دریایی در اطراف سومالی حضور دارد برای اقدامات امداد و نجات به منطقه اعزام شده‌ و از «ایالات متحده، عربستان سعودی و دیگر کشورها خواسته تا در تلاش‌ها برای نجات همکاری کنند».

بیشتر

XS
SM
MD
LG