(צילום: ירון ברנר)

נאום (נעם) כהן, איש העסקים הישראלי לשעבר מדובאי שהביע עניין ברכישת ישראייר, אמר בריאיון לאולפן ynet כי "אנחנו רוצים חברת לואו-קוסט שתביא את הישראלים לאמירויות. רואים פוטנציאל מאוד גדול ברכישת החברה".
כהן, שהתראיין ל-ynet ממשרדיו בדובאי ושלו עסקים רבים גם באוקראינה ובמדינות נוספות, סיפר כי "ראינו בחדשות שרוצים למכור את חברת התעופה והחלטנו גם להשתתף. אנחנו מבינים שהישראלים הם תיירים שאוהבים לטוס בכל סוף שבוע ולכן יש מבחינתנו פוטנציאל אדיר בעבודה עם ישראייר". כהן הוסיף כי "אנחנו עדיין רק בודקים ומנסים, עוד לא קנינו כלום".
נאום (נועם) כהן ממשרדיו בדובאינאום (נועם) כהן ממשרדיו בדובאי
נאום (נועם) כהן ממשרדיו בדובאי
NY Koen Group, הנשלטת בידי כהן, דיווחה השבוע כי תגיש הצעה לרכישת חברת התעופה הישראלית, שעומדת למכירה על ידי המפרק של אי.די.בי. כהן נפגש לאחרונה עם מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס, כשזה ביקר באמירויות לאחר הסכם הנורמליזציה במסגרת משלחת אנשי עסקים של בנק לאומי.
בתור מי שחי שנים רבות באמירויות, כהן מספר כי "אני מאוד מרוצה מהמדינה, מאוד מרוצה מהאנשים המקומיים. כולם מאוד נחמדים אלינו וזה ידוע שהם בסדר איתנו כבר זמן רב, לא מהיום. גם לפני הסכם השלום היחסים היו בסדר, אבל כעת מדובר בהפתעה מאוד טובה עבורנו ואנחנו מקווים לראות את הישראלים בדובאי בקרוב.
"התחלתי את הפעילות שלי בדובאי בשנת 2003 בתחום הארחה בעיקר, ויש לנו היום את חברת 'ביזנס ג'ט', שכן אנחנו אכן מתמצאים יותר ב-VIP, ביוקרה. עם זאת, רוב האנשים שרוצים לטייל בעולם משתמשים היום בלואו-קוסט. אין להרבה אנשים אפשרות לשלם VIP או לקחת מטוס פרטי מישראל לדובאי, אז אנחנו חושבים שזו נישה טובה שיכולה לעבוד.
"מחלקת עסקים ומחלקה ראשונה יש לנו כבר, מטוסים פרטיים גם יש לנו, אבל את הלואו-קוסט אף פעם לא היה לנו. עכשיו זה הניסיון הראשון שלנו להיכנס לעניין של לואו-קוסט ואני חושב שזה יעבוד. אני מאמין בזה".
-כמה כסף צריך להשקיע בזה? חברת תעופה זה עסק יקר. "אם השם של החברה יהיה בעוד שנה 'ישרא-דובאי' אני חושב שהיא תהיה אפילו עוד יותר יקרה", אומר כהן בחיוך. "יכול להיות שאחרי שיתחלפו הבעלים השם ישתנה ל'ישרא-דובאי', ויכול להיות שאחד השליטים גם ירצה להשתתף איתנו, הכל יכול להיות".
מדבריו של כהן נשמע כי הוא מתכנן להפוך את ישראייר לחברת תעופה שתטוס לאמירויות בלבד, מה שככל הנראה לא תואם את התוכניות של החברה כיום, שרוצה להפוך לחברת תעופה בסדר גודל של אל על. בכל מקרה, נראה כהן מנסה לגייס גורמים נוספים מדובאי שירכשו עמו את החברה, ולא בטוח שירכוש אותה לבדו.

יעקוף את רמי לוי?

נאמן ישראייר, עו"ד אופיר נאור, המופקד על מכירת החברה, קבע כי ניתן להגיש הצעות לרכישת החברה במכרז שפירסם עד ה-8 בנובמבר. הצפי הוא כי חברות תעופה זרות נוספות יגישו הצעות.
נכון לעכשיו, הוגשה בפועל הצעה אחת של רמי לוי לרכישת החברה ב-70 מיליון שקל. לוי, אשר משווק באמצעות האתר שלו חבילות נופש לחברי מועדון, מעוניין להוסיף למחזיקי כרטיס האשראי שלו שירות נוסף לצד מזון ותקשורת. מחזיקי האג"ח של אי.די.בי, חברת האם של ישראייר, טענו כי הצעתו של לוי נמוכה מדי. ההערכה היא כי הצעות נוספות שצפויות להגיע יעלו את מחיר החברה, שבעבר הוערכה בלמעלה מ-120 מיליון שקל.
ישראייר, המנוהלת כאמור על ידי אורי סירקיס, הינה חברת התעופה הישראלית היחידה שהמשיכה לפעול - אם כי באופן חלקי - גם בזמן הקורונה, כולל הפעלת הקו לאילת. החברה קיבלה אישור להלוואה בסך 100 מיליון שקל בערבות מדינה.