• شنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99092922180
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

از جشنوارۀ تئاتر اصفهان چه خبر؟

از جشنوارۀ تئاتر اصفهان چه خبر؟

ایسنا/اصفهان مدیر امور هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اعلام کرد که سی و دومین جشنواره تئاتر استانی اصفهان، امسال به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

حمید شهرانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از خردادماه سال جاری، جلساتی با حضور اهالی تئاتر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان برگزار شد و آن‌ها نظرشان این بود که جشنواره تئاتر استان به خاطر ماهیت زندۀ تئاتر، به‌ صورت حضوری برگزار شود، اما به خاطر شیوع ویروس کرونا از یک ‌طرف و از طرف دیگر، به خاطر کم بودن تعداد آثار تولید یا اجراشده در بازه زمانی مورد نظر، نمی‌توانستیم در این‌باره تصمیمی قطعی بگیریم.

وی ادامه داد: در نهایت به این دلیل که چشم امید هنرمندان در حال حاضر به همین جشنواره‌هاست، با هماهنگی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصمیم گرفتیم که جشنواره را به‌ صورت غیرحضوری برگزار کنیم.

مدیر امور هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تفاوت جشنوارۀ امسال با سال گذشته این است که بخش اجراهای حضوری منتفی شده و آثاری که از آذرماه سال ۱۳۹۸ تا آبان ماه سال ۱۳۹۹ تولیدشده و مجوز اجرا از شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان یا استان اخذ کرده‌اند، می‌توانند با ارسال فیلم، متقاضی حضور در جشنواره باشند.

شهرانی توضیح داد: در سی و دومین جشنواره تئاتر استان اصفهان، مرحله گزینش یا انتخاب اولیه آثار توسط شورای بازبینی را نداریم، صرفاً آثار ارسالی از نظر تطابق با قواعد فراخوان، پالایش و در یک مرحله بررسی می‌شوند، سپس نمایش‌های منتخب از سوی هیأت داوران، به ‌عنوان نمایندۀ استان اصفهان به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه در این جشنواره، صرفاً آثار صحنه‌ای شرکت می‌کنند و مورد داوری قرار می‌گیرند، یادآور شد: سی و دومین جشنوارۀ تئاتر استان اصفهان به‌صورت رقابتی برگزار می‌شود و مختص آثار ایرانی و اقتباسی است؛ به این معنی که آثار نمایشی خارجی پذیرفته نمی‌شود و متون نمایشی ایرانی که محتوای داستانی آن‌ها از موضوعات بومی، تاریخی، ادبی و در راستای شعار سال «جهش تولید» باشد، در اولویت قرار خواهد گرفت.

مدیر امور هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، تکمیل و ارائه فرم شرکت در جشنواره، ارائه مجوز کتبی نویسنده یا ناشر و ارائه سه نسخه لوح فشرده دارای کیفیت مناسب تصویر و صدا راریال ازجمله مدارک مورد نیاز برای شرکت در سی و دومین جشنواره تئاتر استان اصفهان دانست و تصریح کرد: آخرین‌ مهلت ارائه تقاضانامه و مدارک تا ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۹، زمان داوری آثار دوم تا پنجم دی‌ ماه و زمان اعلام نتایج نیز ششم دی‌ماه سال جاری است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ فراخوان این جشنواره می‌توانند به نشانی esfahan.theater.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.