• چهارشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99082113985
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرعامل پرشین کارگو:

بیش از ۹۰ درصد بارهای کارگوترمینال اصفهان، غیراستانی است

بیش از ۹۰ درصد بارهای کارگوترمینال اصفهان، غیراستانی است

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت پرشین کارگو گفت: ۲۴۵۰ تن بار در مجموع ۱۳۵ پرواز کارگو اصفهان از فرودگاه شهید بهشتی به مقصد کویت ارسال شده است.

وحید اسدی شامگاه گذشته (سه شنبه-۲۰ آبان ماه) در وبینار بررسی چگونگی حمل و هوایی کالا و معرفی ظرفیت های کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان؛ سرعت، دقت و امنیت را مهمترین مزیت حمل بار هوایی دانست و اظهار کرد: پایانه بار هوایی اصفهان از سال ۸۳ کلید خورد و با تلاش اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی، اتاق بازرگانی، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان و همچنین تعامل با شرکت پرشین کارگو در شهریور سال ۱۳۹۸ با حضور دو وزیر راه و شهرسازی و صمت افتتاح شد.

به گفته مدیرعامل شرکت پرشین کارگو، اگرچه کارگوهای بسیاری در کشور است، اما کارگو ترمینال اصفهان یکی از استانداردترین کارگوهای کشور است و به لحاظ وسعت بعد از کارگوترمینال فرودگاه امام خمینی (ره) قرار دارد.

وی افزود: کارگوترمینال اصفهان طی قرارداد BOT قرار شد به مدت ۱۲ سال از تاریخ بهره برداری در اختیار اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی قرار گیرد و طبق برنامه مقرر شد بخشی از حق بهره برداری کارگو اصفهان به شرکت پرشین کارگو واگذار شود.

به گزارش ایسنا، اسدی با بیان اینکه پایانه بار اصفهان در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع و ۷۸۰ مترمربع زیربنا احداث شده است، تصریح کرد: فضای ایجاد شده، تجهیزات و امکانات موجود در کارگو اصفهان، این پایانه بار را از سایر کارگوها متمایز کرده است.

وی با اشاره به تعامل دستگاه های مختلف برای راه اندازی کارگو اصفهان، افزود: گمرک جزو نخستین ارگان هایی بود که در کارگو اصفهان مستقر شد و اگر این اتقاق رخ نمی داد، در عمل پایانه بار اصفهان اندازی نمی شود، همچنین فضای کارگوترمینال اصفهان، گمرکی است و حتی امکان خدمات ترانزیتی و ترخیص کالا از این مکان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت پرشین کارگو با اشاره به فعالیت این شرکت به عنوان بهره بردار کارگو ترمینال اصفهان، گفت: این مجموعه یکی از پرفروش ترین آژانس های حمل و نقل بار هوایی کشور است.

وی در خصوص فروش چارتر بار گفت: به دلیل شرایط موجود و شیوع کرونا، بسیاری از شرکت های هواپیمایی پرواز مستقیم خود را به کشور و همچنین اصفهان قطع کردند، اما خوشبختانه با رایزنی با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تا از ۲۷ فروردین تا ۲۰ آبان ماه حدود ۱۳۵ پرواز چارتری از مبدا فرودگاه شهید بهشتی برای پایانه بار اصفهان انجام شده است.

اسدی با اشاره به اینکه پرشین کارگو تا رسیدن فریت بار مسافری به مقصد پذیرش بار و بسته بندی و انتقال بار به فرودگاه اقدامات لازم را انجام می دهد، ادامه داد: این شرکت در خصوص محصولات فاسد شدنی، جابجایی حیوانات، جسد، کالاهای با ارزش و ... خدمات ارائه می دهد.

وی تصریح کرد: ۲۴۵۰ تن بار در مجموع ۱۳۵ پرواز کارگو اصفهان از فرودگاه شهید بهشتی به مقصد کویت ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت پرشین کارگو با بیان اینکه در طرح توسعه ای پایانه بار اصفهان، هفته ای یک روز چهارشنبه ها، قرار است پرواز به مقصد دوبی داشته باشیم، گفت: اگر برای سایر مقاصد بخواهیم ارسال بار داشته باشیم با نرخ های رقابتی در این پایانه بار پذیرش خواهیم کرد و سپس بار را به فرودگاه امام خمینی (ره) ارسال می کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال های اخیر کشور درگیر تحریم ها بوده است، اظهار کرد: در این شرایط شرکت های حمل و نقل ناچار به دور زدن تحریم ها برای جایجایی بار و کالاها هستند.

اسدی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد بارهای کارگوترمینال اصفهان، شامل میگو و ماهی و غیر استانی است، تصریح کرد: از استان اصفهان و استان های همجوار آن، انتظار می رود بارهای خود را از این طریق ارسال کنند، اما متاسفانه برخی بارهای اصفهان از فرودگاه امام خمینی (ره) جابجا می شود در حالیکه اصفهان امروز این پتانسیل را دارد.

وی گفت: هنوز پروازهای منطقه ای از اصفهان برقرار نشده است، اما در صورت برقراری دوباره، کارگو اصفهان می توانند محل مناسبی برای صادرات باشد.

مدیرعامل شرکت پرشین کارگو با انتقاد بر اینکه سهم بارهایی که از خود استان اصفهان از محل از این پایانه بار صادر می شود، بعید است به ۱۰ درصد هم برسد، تصریح کرد: برای استفاده از این ظرفیت نیازمند مشوق هایی برای صادرکنندگان در استفاده از این فضا هستیم، چرا که اصفهان ظرفیت بالایی در صادرات فرش دستباف، طلا و زیورآلات و صنایع دستی دارد.

به گفته اسدی، با راه اندازی کارگوترمینال اصفهان ۳۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۱۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در کارگو اصفهان مشغول به فعالیت هستند، اما امیدواریم با افزایش میزان صادرات به صورت هفتگی از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.