کد خبر: ۷۵۱۱۳۵
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار:

وزرای روسیه و فرانسه درباره ایران گفت‌وگو می‌کنند

دولت فرانسه روز سه‌شنبه خبر داد که وزرای فرانسوی اواخر هفته جاری با همتایان روس خود دیدار کرده و درباره مجموعه‌ای از موضوعات از جمله امنیت در منطقه ساحل آفریقا، ایران، اوکراین و افغانستان به رایزنی خواهند پرداخت.
وزرای روسیه و فرانسه درباره ایران گفت‌وگو می‌کنند

به گزارش بولتن نیوز، دولت فرانسه روز سه‌شنبه خبر داد که وزرای فرانسوی اواخر هفته جاری با همتایان روس خود دیدار کرده و درباره مجموعه‌ای از موضوعات از جمله امنیت در منطقه ساحل آفریقا، ایران، اوکراین و افغانستان به رایزنی خواهند پرداخت.

در بیانیه مشترکی که توسط وزارت امور اروپایی، وزارت خارجه و وزارت نیروهای مسلح فرانسه منتشر شده، آمده است که فرانسه در دیدار روز 12 نوامبر (21 آبان) نگرانی‌های خود درباره فعالیت‌های روسیه در منطقه ساحل را ابراز خواهد کرد.

رایزنی مقام‌های روسیه و فرانسه درباره ایران در حالی انجام خواهد شد که قرار است روز هشتم آذر ماه (۲۹ نوامبر) مذاکرات ایران و گروه 1+5 درباره احیای توافق هسته‌ای در وین اتریش برگزار شود.

«علی باقری» معاون سیاسی وزارت خارجه ایران ۱۲ آبان ماه در توئیتی با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی‌اش با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام نوشت: در تماس تلفنی با آقای انریکه مورا آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی در روز هشتم آذر ماه (۲۹ نوامبر) در وین مورد موافقت قرار گرفت.

تا کنون ۶ دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

یکی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت «دونالد ترامپ» بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد.

به علاوه، مقام‌های دولت آمریکا پیش از این تصریح کرده‌اند که قصد دارند از ورود به برجام به عنوان «سکویی» جهت پرداختن به سایر اختلافات از جمله مسائل موشکی و منطقه‌ای استفاده کنند.

منبع: انتخاب

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
0
حضور نیروهای آمریکایی در سوریه، عراق و لیبی، هیچ توجیهی ندارد
آمریکا جنایتکار در سایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار به 96 کشور جهان سلاح فروخته است.
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
سوختگی کودکان یمنی با سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی

تاریخ: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹


ائتلاف سعودی با استفاده از سلاح‌های ممنوعه باعث خلق تراژدی وحشتناکی در یمن شده و انتشار تصاویر چهار کودکی که در نتیجه حملات سعودی‌ها دچار سوختگی شده و به سرطان مبتلا شده‌اند نمایش اوج این توحش است.
محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با به راه‌انداختن جنگی دریمن بزرگترین جنایت بشری چند دهه اخیر را مرتکب شد. مردم یمن در حالی هفتمین سال جنگ را پشت سر می‌گذرانند که نشانه‌های این جنایت در
جای جای یمن آشکار است و کمتر خانواده‌ای پیدا می‌شود که طعم خشونت و جنایت بن سلمان را نچشیده باشد. کودکان یمنی بزرگترین قربانی این جنگ نابرابر و وحشیانه هستند. ائتلاف سعودی با استفاده از سلاح‌های ممنوعه که از کشورهایی مانند انگلیس و آمریکا دریافت می‌کند اقدام به کشتار مردم یمن می‌کنند.
در سال 2015 یک خانواده یمنی در استان صعده قربانی این سلاح‌ها شده است. خبرگزاری تسنیم در گزارشی آورده که چهار کودک یک خانواده در نتیجه حملات سعودی‌ها دچار سوختگی شدید و سرطان شده‌اند.
به دنبال این جنایت، این کودکان به دلیل محاصره یمن راهی برای معالجه و درمان نداشته و همچنان با این مصیبت دست به‌گریبان هستند این کودکان در سال 2015 در نزدیکی خانه خود مورد حملات هوایی ائتلاف سعودی قرار گرفتند.
خروج خانواده‌های افسران ائتلاف از مأرب
از سوی دیگر، ده‌ها نفر از افسران وابسته به دولت مستعفی یمن، خانواده‌های خود را از مأرب خارج کردند. منابع آگاه به پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» گفتند که محل استقرار خانواده‌های افسران دولت مستعفی در منطقه «المجمع الحکومی»
(سرای دولتی) بوده است.
این منابع تأکید کردند، این خانواده‌ها از مأرب به سمت گذرگاه «شروره» واقع در مرزهای عربستان منتقل شدند. این در حالی است که صدها نفر از خانواده‌های فرماندهان وابسته به دولت مستعفی در اردوگاه‌های آوارگان مأرب حضور داشتند و ریاض از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کرد. انقلابیون یمن موفق شده‌اند که بیشتر مناطق استان مارب را آزاد کنندو شهر مارب در صورت آزادی به معنای شکسته شدن ستون فقرات ائتلاف سعودی
خواهد بود.
در همین ارتباط، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در یک عملیات غافلگیرانه در شرق استان «الجوف» تا مناطق صحرایی در شمال استان انجام دادند. نیروهای صنعا در این عملیات موفق شدند آخرین خطوط دفاعی نیروهای وابسته به دولت مستعفی در این منطقه را بشکنند تا به جاده بین‌المللی که دو استان مأرب و حضرموت را به هم وصل می‌کند، نزدیک شوند.
منابع آگاه تأکید کردند، نیروهای صنعا با این عملیات به یک پیشروی مهم نظامی دست پیدا کرده‌اند که آنها را قادر خواهد ساخت آخرین و تنها خط امدادی نیروهای ائتلاف سعودی در شمال شهر مأرب را قطع کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
فرمانده پیشین ارتش اسرائیل: تل‌آویو توانایی مقابله با ایران را ندارد
رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به اینکه تل‌آویو توانایی مقابله با ایران را ندارد، گفت توافق بد با ایران بهتر از شکست نظامی از آن است. «دان حالوتس» در پی درخواست افزایش سقف بودجه ارتش این رژیم گفت مقابله با ایران باید توسط ابرقدرتی مانند ایالات متحده انجام شود زیرا اسرائیل تنها یک قدرت منطقه‌ای است. او تصریح کرد: توافق بد با ایران بهتر از جنگ منتهی به شکست از آن است و باید امیدوار باشیم که در نهایت، کشورهایی که مذاکرات با تهران را پیش می‌برند، در صورت عدم از سرگیری مجدد، بتوانند به توافقی دست یابند که تنها یک هدف را که نظارت دقیق بر فعالیت‌های آن است، محقق سازد. همزمان بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز گفت تهران ضعف قدرت‌های جهان را می‌داند و در موضوع هسته ای با شتاب رو به جلو در حال حرکت است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
دیدار نمایندگان حزب حاکم ترکیه با «عبدالله اوجالان»
تعدادی از نمایندگان پارلمان عضو حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم) با «عبدالله اوجالان» رئیس گروه «پ.ک.ک» در زندان واقع در جزیره «ایمرالی» دیدار کردند. گفته می شود نمایندگان حزب عدالت و توسعه درباره موضوعاتی که مشخص نشده، با اوجالان مذاکره کرده‌اند. منابع رسانه‌ای ترکیه اعلام کردند یک فرد بسیار مهم و شناخته شده نیز به همراه نمایندگان حزب عدالت و توسعه به دیدار اوجالان رفته‌ و با او مذاکره کرده است. اوجالان ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ (۲۶ بهمن ۱۳۷۷) بعد از سفر به کنیا و حضور در سفارت یونان در این کشور آفریقایی توسط نیروهای امنیتی ترکیه بازداشت شد و از آن موقع در جزیره «ایمرالی» نزدیک استانبول در زندان به سر می‌برد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
«پمپئو»: ترکیه تهدید منطقه‌ای است

وزیر خارجه سابق آمریکا با ابراز نگرانی از درگیری محتمل آنکارا و آتن، ترکیه را تهدید منطقه‌ای خواند. «مایک پمپئو» گفت که ترکیه متوجه خواهد شد بسیار بهتر است که به غرب نزدیک شود. وی گفت که در زمان حضور در کاخ سفید به شدت نگران چشم انداز رویارویی نظامی یونان و ترکیه در دریای اژه بوده است.


پاشینیان: جمهوری آذربایجان آتش‌بس در قره‌باغ را نقض می کند
نخست وزیر ارمنستان با اشاره به نقش کلیدی نیروهای حافظ صلح روسیه در تأمین امنیت منطقه قره باغ، جمهوری آذربایجان را به نقض آتش‌بس و برخی مفاد دیگر در بیانیه سه‌جانبه متهم کرد. نیکول پاشینیان گفت: جمهوری آذربایجان با نقض رژیم آتش‌بس، سعی دارد فعالیت نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه قره باغ کوهستانی را به خطر بیاندازد.
حرف دل همه مردم ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
۱۴۰۰/۰۸/۱۹ ۰۹:۰۵
از سال 1357 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که هیچ قدرتی ناتوایی ایستادگی درمقابل ملت ایران ندارد.
ملت فلسطین فقط با سلاح می توانند حاکمیت خود را از رژیم صهیونیستی پس بگیرند، نه با مذاکره
اگر مقاومت نبود، رژیم صهیونیستی تمام لبنان را مانند فلسطین اشغال کرده بود
به آمریکا و اسرائیل هشدار می دهیم دست از جنایت خود بر دارند.
اجازه دخالت به هیچ کشوری نمی دهیم.
اسرائیل در انفجار تروریستی دمشق دست دارد
جنایات رژیم اسرائیل نباید بدون مجازات بماند.
برنامه هسته ای رژیم صهیونیستی تهدیدی برای منطقه خاورمیانه و جهان است.
حرف دل همه مردم ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
مردم ایران تسلیم فشار نخواهد شد
رژیم صهیونیستی حق حرف زدن از تسلیحات ما را ندارد.
انتقام سختی از صهیونیست ها می گیریم
حرف دل همه مردم ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
مردم ایران تسلیم فشار نخواهد شد
رژیم صهیونیستی حق حرف زدن از تسلیحات ما را ندارد.
انتقام سختی از صهیونیست ها می گیریم
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
بازگشت به برجام به نفع مردم و کشور نیست به خاطر که باز هم دخالت و مداخله آمریکا و متحدانش در امور ایران بیشتر می شود.
و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
حرف دل همه مردم دنیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
صهیونیست ها جنایتکار باید از فلسطین اشغالی خارج شوند.
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
موساد از سال 1993 فعالیت های محسن فخری زاده را زیر نظر داشت.
ایران چه پاسخی به ترور شهید فخری زاده می دهد؟
سلاح استفاده شده در ترور شهید فخری زاده سلا مورد استفاده ناتو بوده است.
شهید فخری زاده را با سلاح مورد استفاده ناتو ترور کردند.
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
مردم دنیا هرگز کشتار و جنایت های رژیم صهیونیستی را فراموش نخواهد کرد.
همه گروه های تروریستی آموزش دیده رژیم صهیونیستی هستند.
ایران ترور دانشمند خود را بدون پاسخ نمی گذارد.
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی جنایتکار از سال 2011 تاکنون از تروریست ها در سوریه حمایت نظامی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
کردهای سوریه در دام بازی آمریکایی‌ها گرفتار نشوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
0
0
اعتراف نماینده ویژه ایران در امور افغانستان : آمریکا از داعش حمایت می کند.
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین