پروژه۳۰ میلیارد تومانی پردیس هنر اصفهان افتتاح می‌شود

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان از افتتاح پروژه پردیس هنر اصفهان با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در هفته جاری خبر داد و گفت: این پروژه به دلیل ظرفیت ۳۵۰۰ نفری، بزرگ ترین آمفی تئاتر روز باز کشور محسوب می‌شود.

محمدرضا برکت در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: عملیات اجرای پروژه پردیس هنر اصفهان از اسفندماه سال ۹۵ آغاز شد و شامل بخش های متعددی همچون سالن آمفی تئاتر روباز، دالان بهشت، برج آب، فرش گل است که بعد از ۲۴ ماه تلاش در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.  

وی با بیان اینکه پردیس هنر می‌تواند محلی برای تعامل و گردهم آمدن اهالی فرهنگ و هنر باشد، تأکید کرد: شهرداری اصفهان فضایی از حاشیه زاینده رود که در اختیار شهروندان قرار نداشت را به چنین فضایی تبدیل کرده است و انتظار می رود این پردیس به یکی از زیرساخت های مهم فرهنگی و هنری شهر اصفهان تبدیل شود.  

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان با بیان اینکه این پروژه دارای مساحت ۷۵ هزار مترمربعی است، تصریح کرد: ۱۰ هزار مترمربع به ساخت پارکینگ تخصیص یافته است که ظرفیت پارک حدود ۳۰۰ خودرو را دارد.

وی از کاشت ۶ هزار و ۵۰۰ اصله درخت و درختچه در این پروژه خبر داد و گفت: ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان صرف هزینه عمرانی و ایجاد فضای سبز در این طرح شده است.

برکت با بیان اینکه چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای آزادسازی طرح پردیس هنر هزینه شده است، تصریح کرد: این پروژه در مجموع با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: در نمای ورودی اصلی، سازه‌ ای با سقف چوبی خودنمایی می‌ کند. همچنین نورپردازی در زیر سقف و وجود آبنما با رقص نور در محوطه، جلوه زیبایی را به ویژه در شب برای این مجموعه به تصویر می‌ کشد، همچنین در این طرح چندین آبشار مصنوعی پیش بینی شده است.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان با بیان اینکه آمفی تئاتر روباز پردیس هنر، فضایی را برای برگزاری همایش های مردمی در حاشیه زاینده رود فراهم کرده است، افزود: ظرفیت این سالن سه هزار و ۵۰۰ نفر است، همچنین در این بوستان غرفه‌های متعددی برای نمایش آثار هنری هنرمندان و پرداختن به هنرهای مختلف در نظر گرفته شده که هنرمندان رشته‌های مختلف می توانند از این فضاها برای بروز و ظهور هنر خود استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در قسمتی از بوستان پردیس هنر، سازه چوبی در قالب "دالان بهشت"، قرار گرفته که دور تا دور آن را گل‌ های بالارونده احاطه شده است؛ در بخش انتهایی پردیس هنر نیز "فرش گل" با طرح‌های اسلیمی پوشیده از گل طراحی شده و در کنار آن نیز برکه‌ای بزرگ قرار دارد.

کد خبر 368558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.