تبدیل مرکز همایش‌ها به یک منطقه دیپلماتیک/ تراموا به اصفهان می‌آید

‌ شهردار اصفهان گفت: آمادگی داریم تا محل مرکز همایش‌ها به یک منطقه دیپلماتیک تبدیل و در آن کنسولگری‌های متعدد ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی عصر چهارشنبه -چهارم تیرماه ۹۹_ در برنامه تلویزیونی "گفتگوی هفته"، با اشاره به برنامه "هر یکشنبه، یک افتتاح" اظهار کرد: خوشبختانه پروژه‌هایی که در شهر آغاز کردیم به اتمام رسیده و یکی پس از دیگری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی افزود: شعار "هر یکشنبه، یک افتتاح" سه هفته قبل از طریق برنامه رادیویی"سلام اصفهان" اعلام و بلافاصله روز بعد با افتتاح یک فرهنگ‌سرا و کلنگ‌زنی یک خیابان در منطقه ۱۲ این شعار عملیاتی شد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: هفته گذشته در میدان مرکزی میوه و تره‌بار یک واحد تولید چیپس میوه و سبزیجات خشک با طرح یک شرکت دانش بنیان و مشارکت بخش خصوصی عملیاتی و افتتاح شد.

وی افزود: بهره‌برداری از واحد تولیدی چیپس میوه و سبزیجات خشک اقدام خوبی برای حمایت از تولید و اشتغال همچنین استفاده از میوه‌هایی بود که به دلیل میزان بالای تولیدات و امکان نبودن نگهداری در سردخانه، احتمال خراب شدن آنها وجود داشت.

نوروزی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه کلینیک خدمات خودرویی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار، گفت: کلنگ این پروژه مشارکتی همزمان با افتتاح واحد تولید چیپس میوه و سبزیجات خشک به زمین زده شد.

وی ادامه داد: با توجه به تردد روزانه بیش از پنج هزار خودرو سبک در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و نیاز ارائه خدمات به این خودروها، احداث نخستین کلینیک خدمات خودرویی در این میدان مورد توجه قرار گرفت.

پویایی فعالیت‌ها و رونق در شهر

شهردار اصفهان با بیان اینکه یکشنبه هفته جاری آئین بازگشایی و آغاز به کار، توسعه، تجهیز و ترمیم ۲۰ ورزشگاه شهرداری اصفهان با مشارکت بخش خصوصی برگزار شد، افزود: این ورزشگاه‌ها در نقاط مختلف شهر قرار دارد که با اقدامات انجام شده امکانات خوبی را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: تا پایان سال یکشنبه هر هفته شهروندان شاهد افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی در شهر خواهند بود، البته شعار "هر هفته، یک افتتاح" در عمل به "هر یکشنبه، چند افتتاح و کلنگ زنی" تبدیل شده که این به معنای پویایی فعالیت‌ها، رونق در شهر و اشتغال کارگران است و رضایت‌مندی شهروندان را به همراه خواهد داشت.

نوروزی خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌ها با همین روال پیش رود، هر ماه شاهد چهار افتتاح و در هشت ماه باقی مانده سال ۳۲ افتتاح پروژه خواهد شد که یک افتخار بزرگ برای شهر است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های بلوار فرزانگان و تقاطع آفتاب باید با حضور یکی از مقامات کشوری افتتاح می‌شد، اما به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا مراسمی برای بهره‌برداری از این دو پروژه برگزار نشد، گفت: "هر یکشنبه، یک افتتاح" هدیه‌ای به مردم اصفهان است تا بتوانیم تا پایان سال چندین پروژه را در شهر افتتاح کرده و در اختیار آنها قرار دهیم.

شهردار اصفهان با اشاره به ارتباط با شهروندان به روش‌های مختلف از جمله دیدارهای مردمی، حضور در اداره ۱۳۷، کانال‌های مختلف در فضای مجازی اظهار کرد: ارتباط مستقیم با شهروندان، گفت و گوها، شنیدن انتقادات و انتقال نظرات و پیشنهادات باعث شده شهرداری اصفهان به عنوان شهرداری موفق در کشور معرفی شود.

وی با اشاره به ملاقات‌های مردمی در مناطق مختلف شهرداری و پیگیری مشکلات شهروندان گفت: با همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ برگزاری این ملاقات‌ها لغو شد، اما به زودی این برنامه به عنوان خواسته عمومی شهروندان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته می‌شود.

پاسخگویی ۴ ساعته به شهروندان

نوروزی با اشاره به پاسخگویی تلفنی چهار ساعته به پرسش‌ها و درخواست‌های شهروندان در اداره ۱۳۷، تصریح کرد: در این برنامه بیش از ۱۷۰ تماس از سوی شهروندان برقرار و پاسخگویی به ۶۳ مورد از تماس‌ها انجام شد که مدت زمان هر کدام بین سه تا چهار دقیقه بود، البته با سایر افرادی که موفق به پاسخگویی آنها نشدیم، تماس برقرار خواهد شد تا در صورت امکان برای رفع مشکلات آنها اقدامات لازم انجام شود.

شهردار اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا، تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور کارکنان شهرداری به ویژه پاکبانان، کارگران فضای سبز، کارکنان ستادی و مناطق، آتش‌نشانان، رانندگان اتوبوس و تاکسی تلاش زیادی برای مقابله با این ویروس انجام دادند و بی‌شک شهرداری موفقیت خود را مدیون این افراد است.

هدایت یک‌هزار میلیارد تومان پول به چرخه تولید و ساخت و ساز

وی اظهار کرد: در این مدت کوتاه در حوزه مالی و اقتصادی و حوزه شهرسازی با طرحی مبتکرانه و مصوبه شورای شهر شاهد جذب ۱,۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه بودیم و توانستیم این عدد را به چرخه تولید و ساخت و ساز هدایت کنیم؛ نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومان با این طرح در چرخه اقتصادی شهر قرار گرفت که حاصل فعالیت مهندسان و کارگران در شهرداری بوده است.

نوروزی با بیان اینکه به اعتقاد استاندار اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی و توده مردم، شهرداری اصفهان در دوران شیوع ویروس کرونا با اقداماتی که انجام داده، بیش از سایر بخش‌ها درخشیده است، گفت: توزیع ۱۲۰ هزار بسته بهداشتی در منازل شهروندان برای رعایت بهداشت و ضدعفونی روزانه ۷۰۰ دستگاه اتوبوس، ضدعفونی مترو، گندزدایی معابر پرتردد شهری و ضدعفونی محوطه پیرامونی بیمارستان‌ها به همت نیروهای مختلف شهرداری انجام شده تا شهر سالم و شهروندان از خطر ابتلاء به کرونا در امان باشند، البته همچنان باید مراقبت کرد تا از این بحران عبور کنیم.

وی با بیان اینکه در مترو تب سنجی و فروش ماسک به شهروندان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه اکثر مسافران مترو از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند که استمرار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گرو همکاری و همراهی شهروندان با کارکنان مترو است.

شهردار اصفهان افزود: در روزهای پایانی سال گذشته تعداد مسافران مترو به ۱۲۰ هزار نفر رسید، اما به دلیل شیوع کرونا مدتی متوقف شد و خوشبختانه در حال حاضر با تغییر شرایط، این وسیله نقلیه پاک بار دیگر آغاز به کار کرده و در حال حاضر روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر مسافر را جا به جا می‌کند.

وی با اشاره به رعایت نکردن مسائل بهداشتی توسط عده‌ای از شهروندان، گفت: جمع کردن ماسک و دستکش‌های رها شده از سطح معابر و خیابان‌های شهر دشوار و هزینه‌بر است.

نوروزی اظهار کرد: شهرداری روزانه ۱۰۰۰ تن پسماند را از سطح شهر جمع‌آوری و به محل مربوطه برای انجام فرایند بازیافت انتقال می‌دهد، اما چنانچه این فرایند درست انجام نشود، پسماندها دفن می‌شود، از این رو اگر مشکلی به وجود آید تک تک افرادی که ایجاد آلودگی کردند در آن خطرات نقش دارند.

وی تاکید کرد: همه با هم باید شهر زیبای اصفهان را حفظ و نگهداری کنیم تا زیبایی‌های آن همیشه زبانزد خاص و عام باشد.

هزینه ۷۰ میلیارد تومانی احداث سالن اجتماعات فردوس

شهردار اصفهان با اشاره به احداث سالن اجتماعات فردوس گلستان شهدای اصفهان اظهار کرد: خوشحالم پس از ۴۰ سال، سالن گلستان شهدا که آرزوی ایثارگران، خانواده معظم شهدا و مسئولان بود، در این دوره به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: شرایط این مجموعه در شهری همچون اصفهان با نقشی که در دوران جنگ داشته و ایثارگری و فداکاری‌های جوانانی که هر کدام نمونه‌ای از رشادت و ایثار هستند و مظلومانه در گلستان شهدا آرمیده‌اند، در شأن اصفهان نبود؛ البته خیمه حسینی گلستان شهدا در جای خود باقی مانده و باید برای کاربری آینده آن تصمیم‌هایی گرفته شود.

نوروزی گفت: برای اجرای سالن اجتماعات گلستان شهدا به عنوان طرحی مربوط به دوره قبل مدیریت شهری، قرار بود احداث و یک سوم هزینه‌های آن توسط بنیاد شهید، یک سوم استانداری و یک سوم شهرداری پرداخت شود، اما در ملاقاتی که با امام جمعه اصفهان داشتیم، ایشان تاکید داشتند شهرداری برای احداث این پروژه حمایت‌های لازم را انجام دهد، از این رو شهرداری برای تکمیل این سالن اجتماعات به تنهایی ورود پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان در پروژه سالن اجتماعات فردوس گلستان شهدا هزینه شده که ۳۵ میلیارد تومان آن مربوط به آزادسازی پروژه بوده است، افزود: گفت وگوهای زیادی برای آزادسازی با مالکان پلاک‌های واقع در مسیر پروژه انجام شد زیرا جلب رضایت تک تک مالکان برای شهرداری از اهمیت زیادی برخوردار بود و به رعایت حقوق آنها تاکید داشتیم.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: امسال سالن اجتماعات فردوس گلستان شهدای اصفهان افتتاح خواهد شد و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

شائبه‌های بی‌مورد درباره انتخاب نام "فردوس"

وی با اشاره به برخی شائبه‌ها در فضای مجازی در خصوص نامگذاری سالن مجاور گلستان شهدای اصفهان به نام "فردوس" تصریح کرد: رئیس شورای اسلامی شهر در جلسه علنی شورا توضیحات خوبی ارائه کرد، زیرا اقدامی انجام نشده که موجب ملال و ناراحتی شود.

نوروزی گفت: هنوز تصمیمی برای خیمه حسینی گلستان شهدا گرفته نشده است و خیمه دیگری در حال احداث است که باید نامی بر مبنای ارزش‌های اسلامی برای آن انتخاب شود، این اقدام توسط کمیته نامگذاری با استفاده از نظر کارشناسان، با تصویب شورای اسلامی شهر و تأیید فرمانداری انجام و فرایند منطقی با رعایت ضوابط قانونی و اسلامی طی خواهد شد.

وی افزود: امیدوارم همه از فرصتی که شهرداری ایجاد کرده استفاده کنند تا در کنار افرادی که با نثار خون خود به زندگی ما حیات بخشیدند از این مکان برای حفظ ارزش‌های اسلامی استفاده شود.

شهردار اصفهان تاکید کرد: خیمه گلستان شهدا پا برجاست و سالن جدید به برگزاری رویدادهای مذهبی، یادواره شهدا و بزرگداشت حماسه‌ها اختصاص خواهد یافت بهره بردار آن خانواده شهدا هستند.

کیفیت پروژه‌ها نباید از دست برود

شهردار اصفهان در ارتباط با پروژه‌های نیمه تمام شهر، گفت: باید پروژه‌هایی که زیرساخت‌های اصلی شهر، استان و کشور است با دقت بیشتری اجرایی شود.

وی با بیان اینکه شهروندان ثمره اجرای پروژه‌های منطقه‌ای را تا پایان سال در شهر خواهند دید، تصریح کرد: در شهر بعضی از پروژه‌های ملی توسط شهرداری در حال اجرا است، به عنوان مثال شهرداری در اقدامی جسورانه به احداث پروژه حلقه حفاظتی شهر ورود پیدا کرد.

نوروزی افزود: ابر پروژه حلقه حفاظتی شهر پروژه‌ای بسیار مهم و بزرگ است که شهرداری جسارت اجرای آن را در این دوره مدیریت شهری پیدا کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پروژه مجموعه پل‌های سردار شهید سپهبد سلیمانی در مجاورت کارخانه قند با اشغال سه میلیون مترمربع سطح زمین اجرا می‌شود، گفت: این پروژه به صورت پنج پل غیر همسطح که طول پل شماره یک آن ۴۹۵ متر و همچنین طول پل‌های شماره دو، سه و چهار ۵۰۰ متر و پل پنجم آن ۱۳۰ متر خواهد بود، دارای ارتفاعی حدود ۱۴ متر تا منهای هفت متر پیش‌بینی شده که در چهار سطح اجرا می‌شود.

بهره‌برداری از پروژه مجموعه پل‌های شهید سلیمانی تا پایان سال

وی تصریح کرد: فاصله پروژه مجموعه پل‌های سردار شهید سپهبد سلیمانی تا جاده فرودگاه بیش از شش کیلومتر است که آزادسازی آن ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اما خوشبختانه تاکنون سه کیلومتر مسیر آزادسازی شده و برای باقی مانده مسیر نیز مالکان زمین‌ها در حال توافق با شهرداری هستند.

نوروزی با بیان اینکه پل آفتاب در بزرگراه شهید اردستانی قرار بود ۱۸ ماهه احداث شود، اما قول دادیم ۱۰ ماهه آن را افتتاح کنیم که خوشبختانه سه روز قبل از ۱۰ ماه دو لوپ آن مورد بهره‌برداری قرار گرفت، گفت: دو لوپ دیگر تقاطع آفتاب به سمت پروژه مجموعه پل‌های سردار شهید سپهبد سلیمانی باید اجرا و مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: یک و نیم کیلومتر از مسیر حلقه حفاظتی شهر حدفاصل تقاطع آفتاب تا جاده دولت‌آباد و جاده فرزانگان در شش کیلومتر به صورت مورب احداث شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه حلقه حفاظتی از اصفهان به دولت‌آباد، ورزشگاه نقش جهان، دانشگاه صنعتی، جاده خمینی شهر، درچه، باغ ابریشم، جاده منتهی خواهد شد، اظهار کرد: اجرای این پروژه بزرگ باعث کاهش مصرف سوخت، ترافیک، تصادفات و آلودگی هوای شهر خواهد شد و در مجموع خدمتی بزرگ برای تأمین آسایش و آرامش مردم است.

وی تصریح کرد: در مسیر پروژه حلقه حفاظتی شهر ۲۳ تقاطع غیر همسطح وجود دارد که پل آفتاب ۱۰ ماهه احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت و پروژه مجموعه پل‌های سردار شهید سپهبد سلیمانی نیز ۱۸ ماهه احداث خواهد شد.

نوروزی افزود: تعداد ۷۰۰ نفر از کارکنان شهرداری که در دوره قبل از کار بیکار شده بودند، در این دوره در سازمان عمران شهرداری به صورت دو تا سه شیفت در حال کار و تلاش هستند، البته شرایط شیوع ویروس کرونا فعالیت‌ها را ۲.۶ درصد از جدول زمانبندی عقب انداخت که به سرعت جبران خواهد شد و پروژه مجموعه پل‌های سردار شهید سپهبد سلیمانی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

سرمایه‌های شهر نباید معطل بماند

وی با اشاره به پروژه مرکز همایش‌ها، گفت: سالن اصلی این پروژه تاکنون ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مابقی آن مربوط به خرید و نصب تجهیزات است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه سرمایه‌های شهر نباید معطل بماند، ادامه داد: پروژه مرکز همایش‌ها نیمه تعطیل بود البته تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر تا اتمام آن باید هزینه شود.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از پروژه مرکز همایش‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار کرد: شهرداری در صدد انتخاب شیوه بهره‌بردار برای این پروژه ملی است، زیرا این پروژه علاوه بر مرکز تجاری، یک مرکز دیپلماتیک خواهیم داشت تا کشورهای دارای کنسولگری، دفاتر خود را در این محل دایر کنند.

نوروزی گفت: در این ارتباط مذاکرات لازم با دولت و وزارت امور خارجه انجام شده و شهرداری اصفهان این آمادگی را دارد که محل مرکز همایش‌ها به یک منطقه دیپلماتیک تبدیل و در آن کنسولگری‌های متعدد ایجاد شود.

وی با اشاره به بودجه شهرداری در سال جاری، تصریح کرد: بودجه شهرداری در سال ۹۶ به مبلغ دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بود که امسال به شش هزار میلیارد تومان رسیده است، بدان معنا که ظرف ۱۰۰ سال به دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان رسیده بود و طی سه سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

تحقق ۴۰ بودجه مناطق شهرداری در سه ماه نخست سال

شهردار اصفهان در خصوص میزان تحقق بودجه، گفت: در سال ۹۷ حدود ۹۰ درصد بودجه تحقق پیدا کرد، سال گذشته ۹۶ درصد بودجه تحقق یافت و امسال که رقم بودجه شش هزار میلیارد تومان است تحقق آن دشوار خواهد بود زیرا بودجه‌های مربوط به مراکز تفریحی را از دست دادیم.

وی ادامه داد: بودجه ناژوان می‌توانست ظرف مدت دو ماه از طریق فروش بلیت مراکز تفریحی و گردشگری تحقق پیدا کند اما به دلیل همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ این درآمدها را از دست دادیم.

نوروزی با بیان اینکه روزانه ۱۲۰ هزار مسافر در شهر با مترو جا به جا می‌شدند و شهرداری از این طریق روزانه ۱۲۰ میلیون تومان درآمد داشت، افزود: مسافران مترو تنها ۱,۰۰۰ تومان برای بلیت مترو هزینه پرداخت می‌کردند در حالی که شهرداری هفت هزار تومان سوبسید برای هر سفر پرداخت می‌کرد.

وی ادامه داد: ۵۶۰ هزار سفر شهری با اتوبوس انجام می‌شد که بخشی از هزینه‌های این بخش را تأمین می‌کرد، اما این درآمدها را به دلیل شیوه ویروس کرونا از دست دادیم در حالی که هزینه‌ها بر قوت خود باقی مانده بود.

شهردار اصفهان اظهار کرد: ۴۰ درصد بودجه مناطق شهرداری در سه ماه نخست سال تحقق پیدا کرد که امیدواریم با همت مدیران، همکاری شهروندان و حمایت دولت امسال نیز بودجه شش هزار میلیارد تومانی شهرداری تحقق یابد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان سال گذشته ۷۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت داشت که به دلیل شرایط کرونا به نتیجه نرسید، افزود: در حال حاضر پیگیری‌های لازم انجام شده تا رقم بزرگی از پول ملی وارد شهر شود و برای مترو مورد استفاده قرار گیرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان برای نخستین بار در کشور موفق به دریافت ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اتوبوسرانی شد.

وی با اشاره به استفاده از اوراق مشارکت برای حرم‌های مطهر در شهرهای مشهد، شیراز، تهران و قم، گفت: شهرداری اصفهان نیز برای دریافت اوراق مشارکت جهت حرم زینبیه پیگیری‌های لازم را انجام داده است.

توجه به نقاط محروم و ایجاد عدالت فضایی در شهر

شهردار اصفهان گفت: معتقدیم باید در شهر عدالت فضایی برقرار و امکانات شهری از جمله سینماها، ورزشگاه‌ها و سایر زیرساخت‌ها در تمام نقاط شهر وجود داشته باشد نه اینکه مردم را برای برخورداری از امکانات به مرکز شهر سوق دهیم، زیرا وقتی امکانات در هسته مرکزی شهر باشد هزینه‌های زیادی به شهر و شهروندان تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه در رهنان و خوراسگان سینما افتتاح و در اختیار شهروندان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در منطقه ۱۴ شهرداری تعداد چهار ورزشگاه به صورت همزمان در حال احداث است که این اقدامات به معنای توجه به نقاط محروم و ایجاد عدالت فضایی در شهر، استقرار عدالت برای تحقق نظم در شهر و جلب رضایت شهروندان است.

نوروزی با بیان اینکه اتوبوس‌ها در اصفهان با کمترین قیمت و بیشترین کیفیت بازسازی می‌شود، اظهار کرد: دولت به دلیل اینکه اصفهان در فرآیند بازسازی اتوبوس‌ها اقتصادی عمل کرده، این شهر را پایلوت بازسازی و نوسازی اتوبوس قرار داده و البته این فرصت طلایی برای شهر اصفهان است.

وی افزود: در این راستا شهرداری اصفهان تفاهم‌نامه‌ای با دولت امضا کرده تا با یک شیوه بسیار جدید از نظر تأمین مالی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس را بازسازی کند.

شهردار اصفهان با اشاره به خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برای شهر، اظهار کرد: سال گذشته قیمت هر دستگاه اتوبوس یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که امسال به دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است، البته ۷۵ اتوبوس وارد شهر شده و مابقی نیز به مرور اضافه خواهد شد که آئین بهره‌برداری از آنها با حضور یکی از مقامات کشوری برگزار می‌شود.

تنظیم تفاهم‌نامه تراموا با قرارگاه خاتم الانبیا

وی در خصوص اجرای پروژه تراموا در شهر، گفت: در ارتباط با تراموا از قبل مباحثی در اصفهان مطرح و این موضوع به طور جدی دنبال شده و تفاهم‌نامه مربوطه را با قرارگاه خاتم الانبیا تنظیم کردیم.

نوروزی ادامه داد: مطالعات اولیه تراموا انجام شده و مجوز اولیه از سازمان حمل و نقل و ترافیک کشور دریافت شده که کمیته‌های زیرمجموعه شورای ترافیک کشور باید نظر خود را در این باره اعلام کند.

وی اظهار امیدواری کرد: امسال کلنگ پروژه تراموا در مسیر دانشگاهی اصفهان (حدفاصل میدان جمهوری تا میدان آزادی) به زمین زده شود.

کد خبر 430463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • FR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    از جناب شهردار سپاس برای یک اصفهانی افتخاره که شهردار ی کارامد داراست فقط تمنایم اینست برای زاینده رود بیشتر از این تلاش کنند وزنده رود را بهر طریقی زنده کنند بادرود فراوان
  • عاطفه IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    درود بر شهردار اصفهان