שתף קטע נבחר

דיווח: הפיצוץ בביירות - ניסיון לחסל את נסראללה

עיתון כוויתי דיווח כי בשעת הפיצוץ נפגש מזכ"ל חיזבאללה בבניין סמוך עם מפקדים בארגון. הדיווח מגיע אחרי פרסומים סותרים אחרים ולא ברור עד כמה הוא מהימן

עוד ועוד סימני שאלה צצים בנוגע לפיצוץ המסתורי שהתרחש ברובע דאחיה בביירות: אחרי דיווחים סותרים שלפיהם מדובר בניסיון לחסל את סמיר קונטאר או את מוסטפא מורנייה, בנו של עימאד מורנייה, העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה" דיווח אתמול (יום ב') כי היעד היה לא אחר מאשר מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה.

 

על פי הדיווח, שלא ניתן לאמת, לידי ישראל הגיע מידע שלפיו במבנה הסמוך לבניין בו אירע הפיצוץ נפגש באותה שעה נסראללה עם מפקדים בכירים בארגון, בהם סמיר קונטאר. לאחר הפיצוץ, נכתב בעיתון, הגיעה למקום יחידה מיוחדת של חיזבאללה, שסגרה את אתר הפיצוץ ו"ניקתה" אותו מראיות. המקור שמסר את הפרטים לעיתון לא ידע לאשר אם נסראללה אכן נפגע בפיצוץ, אך הוא העריך כי מספר בכירים נפגעו.

 

חשוב לציין כי מאז הפיצוץ נפוצו שמועות רבות ולא מאומתות על היעד האמיתי לחיסול. ראשית דווח כי קונטאר, ששוחרר מהכלא בישראל במסגרת העסקה להשבת אלדד רגב ואודי גולדווסר ב-2008, היה יעד החיסול. אך זה פרסם במהרה תמונה שלו בבית חולים בלבנון מחזיק את בנו שנולד אתמול, כדי לשלול את הטענות.

 

אמש דווח כי יעד החיסול היה דווקא מוסטפא מורנייה, בנו של בכיר הארגון עימאד מורנייה, שחוסל בפיצוץ במכוניתו בדמשק ב-2008. על פי אותו דיווח, בפיצוץ שלשום נהרג שומר ראשו של מורנייה ושומר נוסף נפצע. חיזבאללה מצידו פירסם לאחר המקרה הודעה עמומה בה נטען כי מדובר בבלון גז שהתפוצץ באחד ממבני המגורים במקום.

 

רובע הדאחיה משמש כמטה המרכזי של חיזבאללה בביירות ובכירים רבים בארגון מתגוררים בקומפלקס המבנים שנמצאים בו.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נסראללה. נפגע בפיצוץ?
צילום: AFP
קונטאר עם בנו. פרסם את התמונה כדי להכחיש כי נפגע
מומלצים